فوج

تفسیر المیزان طباطبایی
امروز جمعه 02 آبان 1399
تبليغات تبليغات

تفسیر المیزان_جلد4(انسان بهد از مردن تاقبل از قيامت زنده و باقى است)

(nwmk.ir)سر اينكه مى فرمايد گفتار منافقين ايمان مؤ منين را بيشتر كرد اين است كه در طبع آدمى نهفته

است كه وقتى از ناحيه كسى و يا كسانى نهى مى شود از اينكه تصميمى را كه گرفته عملى سازد، در صورتى

كه به آن اشخاص حسن ظن نداشته باشد نسبت به تصميم خود حريصتر مى شود و همين حريصتر شدن باعث

ميشود كه نيروهاى خفته اش بيدار و تصميمش قويتر شود و هر چه آنان بيشتر منعش ...


 


دسته بندي: کتاب انلاین,تفسیر المیزان,

تفسیر المیزان_جلد4(هر يك از گناهان ، آدمى را به سوى گناه ديگرى مى كشاند..)

(nwmk.ir)اين آيه وعده اى است به مؤ منين و، مايه دل خوشى آن است ،به اينكه خداى تعالى بزودى
از طريق رعب و وحشتى كه از آنان بر دل كفار مى اندازد ياريشان خواهد كرد و همانطورى كه در روايات
شيعه و سنى آمده ، رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) مساءله رعب را يكى از خصايص خود دانسته ، از
خصايصى كه خداى تعالى در بين همه انبيا (عليهم السلام ) تنها به آن جناب داده ...

 

دسته بندي: کتاب انلاین,تفسیر المیزان,

تفسیر المیزان_جلد4(سه قوه اصلى كه در قرآن كريم درباره موجودات اثبات شده است)

(nwmk.ir)اين آيه تعريضى است به كسانى كه در باره كشته شدگان در راه خدا مى گفتند اگر به جنگ نرفته بودند

نمى مردند، و در آيه 156 همين سوره گفتارشان را حكايت مى كند، كه گفتند: (يا ايها الّذين آمنوا لا تكونوا كالّذين قالوا...)،

و هم چنين تعريض به كسانى است كه گفته بودند اگر اختيار رهبرى جنگ به دست ما بود اين افراد كشته نمى شدند،

و قرآن كريم اين گفتارشان را در آيه 154 همين سوره حكايت كرده است كه گفتند...


 


 

دسته بندي: کتاب انلاین,تفسیر المیزان,

تفسیر المیزان_جلد4(نداى آسمانى لا فتى الا على لا سيف الا ذولفقار)

(nwmk.ir)همچنان كه مقتضاى ظواهر كتاب و سنت همين است ، الا اينكه نظامى كه حاكم در آخرت

است غير از نظامى است كه در دنيا حاكم است ، چون آخرت دار اءبديت و بقا است ، و دنيا دار زوال

و فنا است ، و به همين جهت انسان در بهشت مى خورد، و مى نوشد و نكاح مى كند و لذت شهوانى

مى برد، ولى در آنجا دچار عوارضى كه در دنيا بر او وارد مى شد نمى گردد ...


 


دسته بندي: کتاب انلاین,تفسیر المیزان,

تفسیر المیزان_جلد_3( بناى كعبه و چند بار تجديد بناى آن )

اين معنا، متواتر و قطعى است كه ، بانى كعبه ابراهيم خليل بوده و ساكنان اطراف كعبه بعد از

بناى آن ، تنها فرزندش اسماعيل و قومى از قبائل يمن بنام جرهم بوده اند. و كعبه تقريبا ساختمانى

به صورت مربع بنا شده كه هر ضلع آن به سمت يكى از جهات چهارگانه : شمال ، جنوب ، مشرق

و مغرب بوده و بدين جهت اينطور بنا شده كه بادها هر قدر هم كه شديد ...


 


دسته بندي: کتاب انلاین,تفسیر المیزان,

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد