جدیدترین الگوریتم گوگل
جزو اولین نفراتی باشید که در جریان این الگوریتم قرار می گیرند.
اخطار گوگل برای برخی محتواها که از ۱ نوامبر رتبه نخواهند گرفت
گوگل الگوریتم جدیدی ارائه کرده: در پست رسمی که روز سهشنبه منتشر گردید، موتورهای جستجو اخطار دادند از ۱ نوامبر که قوانین جدید به اجرا درآید برخی محتواها از ایندکسها محو خواهند شد.
بهعنوان قسمتی از تلاشهایشان برای به حداکثر رساندن راحتی کاربران موبایل، الویت گوگل ارائه مرتبطترین اطلاعات موجود برای عنوان مورد جستجو است.
بر اساس این گزارش اهمیتی ندارد که محتوا روی یک صفحه وب باشد یا در یک اپلیکیشن. در جهت بهبود این روند، اپلکیشن های موبایل میتوانند توسط کاربران موبایل مورد جستجو قرارگرفته و پیدا شوند، در حال حاضر توجه موتورهای جستجو معطوف به نحوه ارائه محتوا است.
در این الگوریتم عقیده بر این است که وقتی کاربران روی نتایج جستجو کلیک میکنند باید بتوانند تمام محتواهای مرتبط را ببینند حتی اگر عنوان مورد جستجو در یک اپلیکیشن قرارگرفته باشد. برخی صفحات اپلیکیشن دارند اما قسمت عمده محتواهای موجود در آن تا زمانی که فرد اپلیکیشن را بهطور کامل دانلود کند پنهان خواهد بود ، این عمل خلاف شرایط جدید گوگل است.
پیش از این هم گوگل رتبه چنین صفحاتی را کاهش داده بود (downgrade)، از ۱ نوامبر هم که الگوریتم جدید اجرایی شود چنین صفحاتی غیرقابلقبول خواهند بود.
گوگل در توضیح این قوانین جدید خود چنین میگوید: بر اساس تجزیه و تحلیلهای ما زمانی که یک کاربر در موبایل خود روی نتایج جستجو کلیک میکند و به اپلیکیشنی برمیخورد که بخش عمده محتوای آن پنهان است تا کاربر آن را دانلود کند، این اصلاً تجربه جستجوی خوبی برای وی نخواهد بود و کاربر را ناامید میکند زیرا او انتظار دیدن محتوای یک صفحه را دارد.
از زمان به اجرا درآمدن قوانین جدید برای پرهیز از جریمهشده صفحاتتان در جستجوی موبایل چه میتوانید بکنید؟
با استفاده از Mobile Friendly Test و Mobile Usability report میتوانید صفحاتی را که خلاف دستورالعمل جدید گوگل است اکنون شناسایی کنید.
اگر تعداد زیادی از این قبیل صفحات دارید باید هرچه زودتر کارتان را شروع کنید.
این عمل گوگل را اعلام جنگ نپندارید، تنها میخواهد که کاربران بتوانند محتوای مفید را پیدا کنند. گوگل پیشنهاد میکند که یک بنر را جایگزین صفحه کامل اپلکیشن کنید.
وان کلیک